Wij gaan hybride werken

Zowel fysiek als digitaal samenwerken

Nu het einde van corona eindelijk lijkt te naderen, zijn we bij TRES volop bezig met aanpassingen in onze manier van werken. Met de positieve ervaringen rondom thuiswerken en de mogelijkheid om straks weer naar kantoor te komen, denken we na over de toekomst van werken. Hoe ziet dat er post-corona uit en hoe gaan we daar als werkgever op inspelen?

Afgelopen week stond ik op kantoor in onze ‘Analog pub’ en constateerde dat de meeste voorraad in de bar al ruim een jaar over datum was. Eén van de gevolgen van een jaar niet op kantoor zijn. Maar ook tekenend voor de omslag in onze manier van werken het afgelopen jaar. Want juist als digital agency hebben we altijd veel waarde gehecht aan de sociale cultuur binnen onze organisatie. Veel fysieke bijeenkomsten om kennis met elkaar te delen, tripjes naar de zon voor de gezelligheid en onze eigen inpandige kroeg waarin we bijzondere momenten vieren en de week met zijn allen afsluiten.

Als digital agency hebben we altijd veel waarde gehecht aan de sociale cultuur binnen onze organisatie.

Maart vorig jaar kwamen ook wij in de coronatunnel terecht. Met zijn allen thuiswerken met uitsluitend digitale meetings als gevolg. Het gemis aan fysiek contact bleek al snel, maar we sloegen ons er gelukkig goed doorheen. Mede door de vele spontane acties om de motivatie hoog te houden en ons soepele beleid, zoals het doorbetaalde verlof om onderwijs te kunnen geven aan de koters thuis. 

De nieuwe manier van werken

Bij TRES zijn we al enige tijd bezig om de nieuwe manier van werken vorm te geven. Een blend van positieve aspecten van zowel oud en nieuw. We kennen inmiddels de voordelen van het thuiswerken: minder reistijd, betere focus en een zekere vrijheid om je eigen werktijden in te delen. Daarbij geeft fysiek samenwerken op kantoor motivatie, saamhorigheid en andere belangrijke sociaal-emotionele aspecten die elke medewerker nodig heeft om verbonden te blijven met de organisatie. 

Wanneer corona straks achter ons ligt, kan iedereen bij TRES blijven thuiswerken én is ieder vrij om op kantoor te komen. Daarbij zijn er een aantal momenten waarbij we elkaar fysiek blijven ontmoeten. Zo zal ieder team elke week een vaste dag op kantoor krijgen en hebben we volgens een vaste regelmaat bijeenkomsten waarop iedereen fysiek aanwezig moet zijn. We proberen daarmee een juiste balans te maken in het hybride werken. 

Tijd voor een metamorfose

Door al dat thuiswerken is ons normaal goedgevulde en gezellige kantoor leeg en sfeerloos. Tijd voor verandering, de kantoortuin gaat op de schop! Een volledige metamorfose die geheel gericht is op flexibel werken. Goed uitgeruste flexplekken, teamspaces, faciliteiten voor hybride vergaderen en verschillende bijzondere (stilte)werkplekken in een geüpdatete versie van onze vertrouwde en sfeervolle huiskamer. Kortom; een werkplek waar iedereen zich thuis voelt.

Tres Reportage 2Web

In de thuiswerkwinkel kunnen medewerkers zelf spullen aanschaffen voor thuis- of mobiel werken.

De TRES thuiswerkwinkel

Omdat we deels vanuit huis blijven werken, willen we het thuiswerken optimaal maken voor onze medewerkers. Waar we aan het begin van corona het kantoor leeg hebben getrokken om de collega’s goed te faciliteren, willen we met de TRES thuiswerkwinkel een structurele oplossing bieden.

In de thuiswerkwinkel kunnen medewerkers zelf spullen aanschaffen voor thuis- of mobiel werken. Ieder heeft een vast jaarbudget waarmee zaken zoals een bureau, stoel, beeldscherm, Airpods, laptoptas of desnoods een airco naar eigen wens besteld en thuis afgeleverd kunnen worden.

We are digital and human

Het toenemend gebruik van digitale mogelijkheden blijven we samensmelten met persoonlijk contact. Hybride werken vanaf welke plek dan ook, waarin onverminderd plaats is voor persoonlijke aandacht: elkaar leren kennen, plezier maken, inspireren, luisteren, vertrouwen en waardering geven. En zodra het weer kan dan openen we de deuren van onze pub en sta ik achter de bar onze medewerkers te voorzien van een drankje. 

Cheers! Marco.

Tres Reportage 51Web

Marco van der Voorn

Algemeen directeur